dijous, 10 de maig del 2007

TECLATS DE PANTALLA

Es tracta de teclats virtuals que apareixen en el monitor de l'ordinador i ajuden als alumnes que no poden utilitzar un teclat estàndar. L'alumne pot accedir al teclat virtual utilitzant un punter, un ratolí, o qualsevol dispositiu que es requerisca, la qual cosa sempre va a dependre de la seva discapacitat.

4 comentaris:

Emilio ha dit...

En los documentos “Dispositius alternatius al ratolí, Teclats alternatius, Sistemes de reconeixement de veus y Teclats de pantalla” hablas sobre la tecnología aplicada a los niños especiales. He de darte la enhorabuena por haberlos incluido en tu blog ya que toda esta información es muy relevante para que nos demos cuenta de la importancia y necesidad que hay que darles a estos niños. Pero tengo dos preguntas:
1. ¿Estos niños reciben clases en colegios especiales donde hay esta tecnología que tú bien describes o, por contra, acuden a cualquier escuela, sobre todo la pública y es allí donde les deben facilitar estos aparatos?
2. Me preocupa más saber: ¿estos dispositivos los paga el Estado o tienen que encargarse de ellos colegios privados? ¿De verdad están disponibles en los centros educativos especializados o es un proyecto de futuro?
Te rogaría que me contestases y te pido que sigas incluyendo todo tipo de documento porque me resultan interesantísimos. Un saludo.

Carol ha dit...

Hola de nuevo Emilio!

Esta vez voy a contestar a tus dos preguntas a la vez con un fragmento extraído del Ministerio de Educación y Ciencia www.mecd.es :

"Las Administraciones educativas aseguran los recursos necesarios y dotan a los centros de ellos para que el alumnado que presenta necesidades educativas especiales esté adecuadamente atendido y pueda alcanzar el máximo desarrollo posible de sus capacidades personales y, en todo caso, los objetivos establecidos con carácter general para todo el alumnado." Esto quiere decir que el Ministerio garantiza la existencia, en los centros educativos, de los recursos necesarios para atender adecuadamente a las Necesidades Educativas Especiales de los alumnos/as escolarizados en ellos.

Si quieres más información puede visitar la página
http://www.mecd.es/educa/jsp/plantilla.jsp?id=1655&area=sistema-educativo

Espero haber contestado lo más acotadamente posible a tus preguntas y que mi respuesta se ajuste y responda a tus cuestiones.

Por último me gustaría agradecerte tu participación en este blog, pues me haces reflexionar sobre si los contenidos y las entradas son útiles para otros visitantes y si están claros. Muchas gracias y ¡un saludo!

Susana ha dit...

Hola Carolina, em sembla molt interessant el sistema de “Teclats de pantalla” per la utilitat que presenta per als xiquets que tenen necessitats educatives especials, però no em queda clar quin tipus d'alumnes serien els usuaris d'aquest programa ja que com també publiques en el teu blog existeixen teclats adaptats a diferents necessitats, tindria llavors aquest programa una funció similar a la dels teclats o estaria dirigit a un grup d'alumnes concret?, podria ser també utilitzat per xiquets que seguiren un aprenentatge normal o no seria adequat per què entorpiria el seu aprenentatge dels elements bàsic de la informàtica?

Gràcies.

Carol ha dit...

Hola Susana, els teclats de pantalla són ideals per a les persones incapaces d’emprar un teclat convencional, doncs, els teclats de pantalla són un tipus de software dissenyat per a persones amb discapacitats motrius principalment. Com ja he dit, consisteixen en un teclat de pantalla que permet operar amb el teclat i el PC movent qualsevol part del cos, sense haver d’utilitzar necessariament les mans. Per tant aquest tipus de software està més be dirigit a un grup concret d’alumnes, com són els que tenen una discapacitat motriu. Per això, tot i que podrien ser emprats per una persona sense cap discapacitat, no es solen emprar en alumnes amb un desenvolupament normal i sense cap discapacitat, ja que no ho necessiten.

Espere haver contestat a la teva qüestió i, que si et queda cap dubte, m'ho comentes per a poder resoldre'l el més aviat possible. Un salut i moltes gràcies pel teu interès.